FRA DRIFTSLEDEREN
Velkommen til vores hjemmeside



Vagtnumre til håndværkere ude for normal arbejdstid.

Vvs

44970071

kloak afløb

38890889

Elektriker

39657755

låsesmed

36300375

Internet

70277067

kabel tv

70704040

tømrer

43437722

Husk det er kun ved akut udkald som ikke kan vente

viser det sig at det ikke er akut , betales regning af lejer

(Ca. kr. 1.500,- pr. udkald)

       



Ud med kontanterne, ind med MobilePay

Om ca. 1 måned (efter den 01. maj 2017)kan du ikke længere betale med kontanter på ejendomskontoret, når du skal betale for fx leje af fælleslokalet eller ekstra nøgler. Du skal i stedet bruge MobilePay eller overføre pengene i din bank.

MobilePay er en let måde at overføre og modtage penge på mobiltelefonen. MobilePay er en app fra Danske Bank, der kan bruges af alle.

Om ca. en måned kan du ikke længere betale med kontanter, men skal bruge MobilePay, hvis du skal betale fx for vaskebrik eller leje af beboerlokalet på ejendomskontoret. De beboere, som ikke har adgang til MobilePay, kan i stedet lave en bankoverførsel.

 

Vejledninger her på siden

Når MobilePay indføres på ejendomskontoret, kan du læse vejledninger her på hjemmesiden til, hvordan du installerer og bruger MobilePay. Og husk: Ejendomskontoret hjælper dig gerne.

 

Derfor droppes kontanterne

Rigtig mange mennesker har i dag MobilePay på deres telefon. Det er derfor en nem måde at modtage eller udbetale penge. Samtidig bliver risikoen for indbrud og røveri markant mindre, når ejendomskontoret ikke opbevarer kontanter.  

Alle ejendomskontorer bliver i løbet af 2017 kontantfrie.

MobilePay til afdelingsbestyrelsen

Alle afdelingsbestyrelser kan bruge MobilePay i bestyrelsesarbejdet, hvis de har en konto med et hævekort. Det kræver bare en mobiltelefon. Ellers er det gratis. Har din afdeling ikke en konto, hjælper fsb’s administration gerne.

 

Læs mere på fsb.dk/mobilepay

 

Ellers kontakt Driftslederen Rene eller afdelingsbestyrelsen


Driftsleder Renè Rasmussen


                                    



Kære beboere


Året går snart på hæld og derfor vil jeg holde juleferie frem til d 2 januar. Min afløser Peter vil tage over. Der vil ikke være ligeså meget bemanding som normalt, dog vil der være kontortid som sædvanligt mm.


Generelt har vi en dejlig ejendom, dog er den bygget i 1949-50, så den har sine udfordringer bla. er her meget lydt. Jeg har igennem årene fået forskellige meldinger fra jer beboere, samt de ting jeg selv har erfaret og det har udmøntet i ”de 10 bud”, som jeg mener, kan gøre det nemmere for jer og andre at opholde og bo i Præstevænget.


                                   De 10 bud”


  1. Fugt på rude - Husk at lufte ud 3 x dagligt- À 10 min.

  2. Når man bader, så prøv at gøre det inden 22.00.

  3. Sko med hårde såler larmer. Blødt fodtøj anbefales.

  4. Brandfarligt med ting på opgangen, som hindrer flugt.

  5. Skaktposer skal lukkes og ikke overfyldes. Hent nye.

  6. Konstant høj musik generer samt høj tale/råben

  7. Boring indenfor 8-19 - weekend 10-12.

  8. Rygning må ikke ske på fællesarealer.

  9. Holder i fest - så husk at orienter om det i god tid.

  10. Pas på hinanden, ejendommen og vis hensyn!


I ønskes alle hermed en god jul og et godt nytår


                        


Mvh Driftleder Renè Rasmussen

                         

 

Forbedring af køkkener under den kollektive råderet  

 

På afdelingsmødet den 28. maj 2015 blev det besluttet, at beboerne igen skal kunne forbedre deres køkkener under kollektiv råderet, såfremt de ønsker det.

 

Afdelingsmødet godkendte et max beløb på 100.000 kr. inkl. omkostninger.

fsb´s organisationsbestyrelse godkendte afdelingsmødets ønske om ny pulje under kollektiv råderet, dog kun med et max beløb på 85.000 kr. inkl. omkostninger.  Tvisten er behandlet af Københavns Kommune, som har givet fsbs organisations-bestyrelse medhold i, at max beløb på 85.000 kr. inkl. omkostninger vil være det gældende for puljen.

Forbedring af køkkener kan nu igangsættes.

 

Kollektiv råderet betyder, at boligafdelingen optager et samlet lån til forbedring af køkkener. De beboere, der vælger at bruge den kollektive råderet, betaler for forbedringen over den månedlige husleje i 15 år.

(tidligere puljer løb over 20 år – men dette er ikke mere muligt)

 

Beløb der kan moderniseres for

Der kan moderniseres for i alt 85.000 kr. i hvert lejemål. Beløbet er inklusiv låne- og administrative omkostninger på ca. 10.400 kr. Du kan derfor højst bruge 74.600 kr. på selve forbedringen.

 

Fremgangsmåde

Køkken:

Hvis du ønsker et nyt køkken under kollektiv råderet er det Vordingborg Køkkenet i Glostrup, som skal levere køkkenet. Du skal derfor starte med at kontakte:

 

Vordingborg Køkkenet A/S

Hermods Allé 6

2600 Glostrup

Tlf.: 40 76 89 92 - Kontaktperson: Bo Hyrup Olsen

 

Bo Hyrup Olsen hjælper dig med at finde netop det køkken, du ønsker. Efter aftale med dig udarbejder Vordingborg Køkkenet et tilbud med pris, tegninger og beskrivelse. Tilbuddet sendes til dig, fsb´s byggeafdeling og til driftsleder René Rasmussen, som skal syne dit køkken, før arbejdet går i gang. René kontakter dig, og aftaler en dag for synet.

 

Beregning af huslejestigning

Ved synet findes der ud af, om der er forhold ved dit køkken som afdelingens vedligeholdelsesforpligtelse skal dække. Er der det, bliver værdien af det, trukket fra det beløb, du skal afdrage på over huslejen.

 

fsb beregner den månedlige huslejestigning på baggrund af Vordingborg Køkkenets tilbud og driftslederens syn. Når du skriftligt har godkendt denne stigning, kan arbejdet gå i gang. fsb´s byggeafdeling står for selve bestillingen af køkkenet, men det er dig, der aftaler tidsplan med Vordingborg Køkkenet.

 

Afslutning af arbejdet

Når dit køkken er færdigt, meddeler Vordingborg Køkkenet det til driftslederen og fsb´s byggeafdeling. Arbejdet vil herefter blive synet af fsb. Der udarbejdes en synsrapport, der indeholder oplysninger om eventuelle mangler, afslutningsdato mm.

 

Når eventuelle mangler er udbedret, bliver sagens dokumenter journaliseret på boligens lejemålsnummer, og sagen er herefter afsluttet. Herefter varsles huslejestigningen med 3 måneder.

 

Garantier

Der er almindelige garantier på køkken og på arbejdets udførelse. Hvis der opstår problemer i garantiperioden, som er på to år, skal du rette henvendelse til fsb´s byggeafdeling, som vil tage sig af sagen.

 

Er der yderligere spørgsmål kan du rette henvendelse til undertegnede.

 

Med venlig hilsen

 

Lis Hougaard Hansen

teknisk assistent

direkte tlf.   33 76 83 64 lhh@fsb.dk

 

               

Vagtordninger

Har du akut brug for hjælp?
(december 2015)
Fra kl. 7.00 til kl. 16.00: Ring til ejendomskontoret. Tager ejendomskontoret ikke telefonen, skal du lægge en besked, og en medarbejder vil ringe tilbage til dig hurtigst muligt.

Fra kl. 16.00 til kl. 7.00: Ring til vagtselskabet. Du finer nummeret i boksen herunder. Er ejendomskontoret lukket, vil en telefonsvarer fortælle dig, hvem du kan kontakte.
Vagtselskabet vurderer om, om situationen er akut, og om de skal rykke ud.

NB : Tilkalder du vagtselskabet, uden at situationen er akut, får du tilsendt en regning.

Husk at det typisk koster 2000.- i vagtudkald, bare for de kommer og dertil lægges udkaldstimer og materialer. Så kan man leve med skaden / fejlen indtil næste dag eller hverdag, er der mange penge at spare.

 

El

Sif-gruppen:            

TLF.: 39657755

 

Internet

Dansk Kabel Tv:

TLF.: 6912 1212

 

Telefoni

Dansk Kabel Tv:

TLF.: 6912 1212

 

VVS

Kentho VVS ApS:

TLF.:  6146 0328

 

Tv

YouSee:

TLF.: 7070 4040

 

Ejendomskontoret

Driftsleder:

TLF.: 32 55 34 12

Låsesmed

Låsespecialisten Hanson

TLF: 36300375

 

Afdelingsbestyrelsen

Sætersdalgade 11, kælderen

TLF.: 3255 3417

 

 


KUN> Til ENGLANDSVEJ 34A, VENSTRE SIDE

 28. august 2013, Varsling nr. 1

Nye vandrør i lejligheden.

 

Kære beboere i Englandsvej 34A, venstre side.

 

Vi har nu haft licitation og fundet den entreprenør, som skal udskifte jeres vandrør i køkken og bad. Det bliver firmaet Benny Johansen og sønner a/s.

 

De vil forventelig op starte i uge 41 fra mandag den 07. oktober og vil være i opgangen / lejlighederne i en periode på godt ca. 2 uger.

 

Kan man ikke være hjemme i den periode, bedes man lægge nøglen til lejligheden ned på ejendomskontoret. Ellers få en aftale direkte med Driftlederen Rene.

 

Der vil komme mere information fra Benny Johansen, efterhånden som vi nærmer os projektstart.

 

Håber i vil tage godt imod håndværkerne, så vi får et godt og flot projekt.


Der vil på sigt blive skiftet vandrør ud i vores afdelingen (Lejemål). Men udskiftningen tages i etape vis. Nærmere vil tilgår det enkelte lejemål, når disse (I) bliver berørt.

Ellers kontakt gerne undertegnede, for nærmere
 

Med venlig hilsen

 

Rene Rasmussen

driftsleder

 

direkte 3255 3412

rr@fsb.dk

 

________________________  o 0 o ___________________

Kælderrum

Der har igennem noget tid været en rotte i kælderen og selvom vi har prøvet at sætte fælder op og skadedyrskontrollen har været her, er den stadig ikke fanget.

Rotten er ca. 5 uger, så det er kun en unge siger skadedyrs bekæmperen. I skal alle kigge i jeres kælderrum, da den har bidt i flere tøjdele og ting, samt har efterladt ekskrementer..

Der er desværre ingen forsikring der dækker det ødelagte .

Med venlig hilsen

Rene Rasmussen

driftsleder

direkte 3255 3412

rr@fsb.dk

12. sept. 2012


Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

29.06 | 11:37

Hej Natascha
Afdelingsbestyrelsen er ved at finde regler og retningslinjer frem, til brug for gasgrill på altan. Du bør lige kontakte Driftslederen.
MVH
AFBST

...
25.06 | 22:38

Hej.

Er der nogle der kan give svar på om der er tilladelse,
til at have gas grill på vores altaner ?

venlig hilsen
Natascha Thorup

...
11.06 | 14:43

Anmod om dit lån i dag. Virksomhedslån, investeringslån, projekter lån osv.
For mere information, kontakt venligst: paulbrandt1970@outlook.com

Paul

...
16.04 | 20:18

NEJ

...
Du kan lide denne side